Abstract
Artiklen beskriver, hvorledes UCN Sygeplejerskeuddannelsen og klinisk praksis i et samarbejde inddrager begrebsrammen ”Fundamentals of Care” (FoC) i undervisningen af sygeplejestuderende. Samarbejdet om inddragelse af begrebsrammen FoC udmønter sig ved videndeling, erfaringsudveksling og drøftelser, mellem lektor fra sygeplejerskeuddannelsen og uddannelseskonsulent fra hospitalet, omkring udfoldelse af FoC i henholdsvis teori og klinik. Dette med
henblik på en øget italesættelse af hvad sygepleje er og på sigt, at kunne skabe en større grad af overensstemmelse mellem begreber og teorier, som anvendes på uddannelsesinstitutionerne og i klinisk kontekst. Vi tror, det vil betyde, at det bliver mere synligt, hvad sygepleje er, ikke bare for den sygeplejestuderende, men også for patienten, for sygeplejersker og for samarbejdspartnere.
henblik på en øget italesættelse af hvad sygepleje er og på sigt, at kunne skabe en større grad af overensstemmelse mellem begreber og teorier, som anvendes på uddannelsesinstitutionerne og i klinisk kontekst. Vi tror, det vil betyde, at det bliver mere synligt, hvad sygepleje er, ikke bare for den sygeplejestuderende, men også for patienten, for sygeplejersker og for samarbejdspartnere.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Uddannelsesnyt |
Volume | 30 |
Issue number | 2 |
Pages (from-to) | 4-8 |
Number of pages | 5 |
ISSN | 1602-0162 |
Publication status | Published - 2019 |
Keywords
- nursing
- nurse education