Bekendtgørelse til tiden

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Det er seks år siden bekendtgørelsen for PLC trådte i kraft. I 2014 var der fokus på den nye skolereform, der medførte en markant ændring af diskursen omkring folkeskolen fra undervisning til læring. Det betød et stærkt fokus på målstyret undervisning og synlig læring, på en længere og mere varieret skoledag, på bevægelse og understøttende undervisning. Samme diskurs præger beskrivelsen af indhold og opgaver i bekendtgørelsen. Den markerer PLC’s udviklingsorienterede fokus under en reformdiskurs.
Er det mon stadig det, vi og skolerne har mest brug for? Eller er tiden moden til en revision af bekendtgørelse og uddannelse for at skabe rammer for en mere eksperimenterende læringsforståelse på PLC? Rammer, der kan genskabe balancen mellem mål og formål i skolens praksis.
Original languageDanish
JournalLiv I Skolen
Volume22 (2020)
Issue number2
Pages (from-to)72-81
Number of pages9
ISSN1398-2613
Publication statusPublished - 2020

Keywords

  • Media, communication and languages
  • learning, educational science and teaching

Cite this