Abstract
Denne bog tager udgangspunkt i den nye folkeskolelov og dens krav om motion og
bevægelse i børnenes hverdag som en del af en varieret skoledag.
Bogen gennemgår lovgivningen på området og giver svar på, hvorfor det er vigtigt at
understøtte børns bevægelse og motorik i skoledagen, både i et sundheds-, et
lærings- og et trivselsperspektiv, hvordan det bør foregå, dvs. hvilke didaktiske
overvejelser man gør gøre sig, og hvem der kan og skal varetage opgaven
professionelt. Endelig handler bogen også om, hvad man helt konkret kan foretage
sig med børnene, i form af beskrivelse af 48 konkrete aktiviteter, som kan
gennemføres på skolens forskellige klassetrin.
Bogen henvender sig både til pædagog- og lærerstuderende under uddannelse og til
pædagoger og lærere, der arbejder i skolen og i fritidstilbud.
bevægelse i børnenes hverdag som en del af en varieret skoledag.
Bogen gennemgår lovgivningen på området og giver svar på, hvorfor det er vigtigt at
understøtte børns bevægelse og motorik i skoledagen, både i et sundheds-, et
lærings- og et trivselsperspektiv, hvordan det bør foregå, dvs. hvilke didaktiske
overvejelser man gør gøre sig, og hvem der kan og skal varetage opgaven
professionelt. Endelig handler bogen også om, hvad man helt konkret kan foretage
sig med børnene, i form af beskrivelse af 48 konkrete aktiviteter, som kan
gennemføres på skolens forskellige klassetrin.
Bogen henvender sig både til pædagog- og lærerstuderende under uddannelse og til
pædagoger og lærere, der arbejder i skolen og i fritidstilbud.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | København |
---|---|
Publisher | Hans Reitzels Forlag |
Number of pages | 184 |
ISBN (Print) | 9788741262949 |
Publication status | Published - 2017 |