Bevægelsens didaktik

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

    Abstract

    Kapitlet er et bidrag der er med til at skærpe pædagogers blik for, hvordan bevægelses- og idrætsaktiviteter og -processer kan føre til udvikling, læring og trivsel hos børn og unge. Fokus er på de didaktiske overvejelser i denne forbindelse med udgangspunkt i et bredt didaktikbegreb. Det handler om at forstå hvilke muligheder og barrierer, der kan ligge i at arbejde med idræt og bevægelse som pædagog i den danske folkeskole efter reformen. Herudover er der blik for det særlige ved at arbejde med kropslige, sanselige processer med udgangspunkt i den kropsfænomenologiske teori samt de sociale læringsperspektiver der kan være i dette arbejde (med udgangspunkt i social læringsteori).
    Original languageDanish
    Title of host publicationDidaktik for pædagoger
    EditorsDitte Tofteng, Tom Ritchie
    Number of pages17
    Place of PublicationVærløse
    PublisherBillesøe og Baltzer
    Publication date25 May 2017
    Article number13
    ISBN (Print)978-87-7842-421-1
    Publication statusPublished - 25 May 2017

    Keywords

    • health, nutrition and quality of life
    • children and youth

    Cite this