Abstract
Kapitlerne i denne delleverance har fokus på dobbelt didaktik, dannelse og kompetence. De indledende kapitler om dannelse, kompetence og scientific literacy har fokus på elever og grundskole, de starter alle med en gennemgang af litteratur og præsenterer derefter begrebsmæssige udviklinger. Det følgende kapitel har fokus på lærere, hvor det sidste egentlige kapitel her fokus på lærerstuderende og læreruddannelse. Disse sidste kapitler inddrager også relationerne mellem involverede arenaer og institutioner i læreruddannelse og
lærerudvikling og bruger disse til at udvikle modeller for videnskategorier i lærerudvikling og -uddannelse samt de allerede nævnte ordner af dobbelt didaktik i forhold til campus- og professionsarenaer i grunduddannelsen af lærere.
lærerudvikling og bruger disse til at udvikle modeller for videnskategorier i lærerudvikling og -uddannelse samt de allerede nævnte ordner af dobbelt didaktik i forhold til campus- og professionsarenaer i grunduddannelsen af lærere.
Original language | Danish |
---|
Number of pages | 72 |
---|---|
ISBN (Electronic) | 978-87-93894-33-4 |
Publication status | Published - 25 Oct 2022 |