De første år med digital professionsportfolio på læreruddannelsen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

I forlængelse af Ny Læreruddannelse i 2013 indførte læreruddannelsen ved UCSJ en digitalprofessionsportfolio for alle studerende. I forbindelse med læreruddannelsens deltagelse i VIOL-projektet har pædagogiske it-koordinatorer, undervisere og studerende i forskellige moduler og fag arbejdet på forskellige måder med den digitale professionsportfolio som et eksempel på velfærdsteknologi i læreruddannelse. Denne tekst er blevet til på baggrund af erfaringer og refleksioner over de første år med designet digital professionsportfolio og deltagelse i VIOLprojektet.
Original languageDanish
Title of host publicationVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
EditorsMikala Hansbøl, Kathrine Krageskov Eriksen, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo
Number of pages14
Place of PublicationSorø
PublisherUCSJ Forlag
Publication date2015
Pages285-298
ISBN (Print)978-87-927-1732-0
ISBN (Electronic)978-87-927-1733-7
Publication statusPublished - 2015

Keywords

  • teacher education

Cite this