Abstract
I forlængelse af Ny Læreruddannelse i 2013 indførte læreruddannelsen ved UCSJ en digitalprofessionsportfolio for alle studerende. I forbindelse med læreruddannelsens deltagelse i VIOL-projektet har pædagogiske it-koordinatorer, undervisere og studerende i forskellige moduler og fag arbejdet på forskellige måder med den digitale professionsportfolio som et eksempel på velfærdsteknologi i læreruddannelse. Denne tekst er blevet til på baggrund af erfaringer og refleksioner over de første år med designet digital professionsportfolio og deltagelse i VIOLprojektet.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv |
Editors | Mikala Hansbøl, Kathrine Krageskov Eriksen, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo |
Number of pages | 14 |
Place of Publication | Sorø |
Publisher | UCSJ Forlag |
Publication date | 2015 |
Pages | 285-298 |
ISBN (Print) | 978-87-927-1732-0 |
ISBN (Electronic) | 978-87-927-1733-7 |
Publication status | Published - 2015 |
Keywords
- teacher education