Activities per year
Abstract
De studerende har et særligt perspektiv på både uddannelse og profession. På den måde kan man betragte dem som eksperter på, hvordan sammenhængen er, og hvilke muligheder de har for at udvikle praksis på baggrund af viden fra uddannelse. Ved at undersøge de studerendes perspektiv, kan vi blive klogere på, hvilke behov der kan være for at udvikle professionsdidaktik. I et forskningsprojekt indgår observationer fra undervisning, interview og fokusgruppeinterviews, og empirien danner baggrund for, at der på tværs af fire uddannelser tematiseres potentialer og udfordringer for professionsdidaktik.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Liv I Skolen |
Volume | 23 |
Issue number | 2 |
Pages (from-to) | 52-61 |
Number of pages | 10 |
ISSN | 1398-2613 |
Publication status | Published - 2021 |
Keywords
- education, professions and jobs
Activities
- 1 Lecture or presentation
-
Menneske først – så meritstuderende - Om voksen meritstuderendes transitionsprocesser
Troelsen, C. (Introductory speaker) & Beck, M. H. (Introductory speaker)
28 Nov 2024Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
File