Den dialogiske samtale udvikler børns sprog

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

    Abstract

    Dette kapitel handler om det sproglige samspil mellem pædagoger og børn. Kapitlet fokuserer på pædagogers dialogiske samtaler med børn. Du kan læse om hvorfor pædagogers aktive sproglige samspil med børn i form af dialoger ikke kun handler om at barnet skal tilegne sig et korrekt sprog, men om at det sproglige fokus også handler om støtte til og udvikling af selvstændig tænkning og evne til at bruge sprog i forskellige sammenhænge.
    Original languageDanish
    Title of host publicationGrundfaglig viden om pædagogiske miljøer og aktiviteter
    EditorsTrine Holst Mortensen
    Number of pages23
    Place of PublicationKøbenhavn
    PublisherAkademisk Forlag
    Publication dateOct 2017
    Pages141-163
    Article number7
    ISBN (Print)978-87-636-0421-5
    Publication statusPublished - Oct 2017

    Keywords

    • learning, educational science and teaching

    Cite this