@misc{943dbf80cd8d4d1c815ac8a234f147b2,
title = "Den dobbelte didaktiske dimension: i l{\ae}reruddannelses naturfag",
abstract = "Formålet med n{\ae}rv{\ae}rende arbejde har v{\ae}ret at skabe et inspirerende rammev{\ae}rk over forskningsfeltet omkring den dobbelte didaktiske dimension og de begreber som knytter sig hertil. Gennem et scoping review identificeres centrale studier på feltet ved hj{\ae}lp af en r{\ae}kke ressourcer som databases{\o}gning, referencelister, snowballing, netv{\ae}rk og ekspertgrupper med henblik på at udv{\ae}lge relevante studier og kortl{\ae}gge feltets bredde og dybde på et indledende niveau. Begreber omkredsende den dobbelte didaktiske dimension kategoriseres i tre grupper; kernebegreber, centrale begreber og tilgr{\ae}nsende begreber, som kortl{\ae}gges gennem et afsluttende mindmap. Det konkluderes blandt andet at begrebsbrug på tv{\ae}rs af studier er inkonsistent, og at der i udpr{\ae}get grad er tale om almendidaktiske problemstillinger.",
keywords = "l{\ae}reruddannelsen, professionsdidaktik, B{\o}rn og unge, L{\ae}ring, p{\ae}dagogik og undervisning",
author = "Elleb{\ae}k, {Jens Jakob} and Jens Dolin and Peer Daugbjerg",
year = "2022",
month = jun,
language = "Dansk",
publisher = "Naturfagsakademiet",
address = "Danmark",
}