Den gode lærer

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to reportResearch

Abstract

Dette LULAB-projekt er initieret af 3 undervisere fra fagområdet Pædagogik og
Lærerfaglighed og fokuserer på netlærerstuderendes udvikling og kvalificering af
lærerfagligheden frem mod lærerprofessionens praksisudøvelse via arbejde med
didaktiske nærbilleder og vejledning. Artiklen baseres på to studieårs iterationer og
indledes med teoretiske refleksioner over ’den gode lærer’, efterfulgt af udfordringer vedrørende kohærens i et uddannelsesdidaktisk perspektiv og afsluttes med anslag til det faglige udbytte hos undervisere såvel som studerende.
Original languageDanish
Title of host publicationLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : læringspointer og ny viden
EditorsBirgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Number of pages8
Place of PublicationVIA University College, 2021
PublisherVIA University College
Publication dateJun 2021
Pages36-43
ISBN (Print)978-87-995920-3-6
Publication statusPublished - Jun 2021

Keywords

  • education, professions and jobs

Cite this