Denmark

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Denne bog er et resultat af det internationale netværk C.A.L.M.A.Z, og undersøger mulighederne for at integrere skolefagene idræt (Physical Education, PE) og Geografi. Tværfaglig integration er en vigtig didaktisk tilgang, som bl.a. giver studerende en dybere og mere varig viden. Publikationen beskriver kort de deltagende landes undervisningssystemer, og herefter hvordan der arbejder med integration af fagene idræt og geografi, ofte i en outdoor kontekst.
Forfatterne er alle medlemmer af C.A.L.M.A.Z. netværket og repræsentanter universiteter i Tjekkiet, Danmark og Slovenien.
Original languageEnglish
Title of host publicationIntegrating Physical Education and Geography : A Case Study of the Czech Republic, Slovenia and Denmark
EditorsPetr Vlček, Tatjana Resnik Planinc, Hana Svobodová, Søren Witzel Clausen
Number of pages21
Place of PublicationMasarykova Univerzita, Brno, Tjekkiet
PublisherMasarykova univerzita
Publication date2016
Pages53-73
ISBN (Print)978-80-210-8518-3
ISBN (Electronic)978-80-210-8519-0
Publication statusPublished - 2016

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Denmark'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this