Abstract
Denne bog er et resultat af det internationale netværk C.A.L.M.A.Z, og undersøger mulighederne for at integrere skolefagene idræt (Physical Education, PE) og Geografi. Tværfaglig integration er en vigtig didaktisk tilgang, som bl.a. giver studerende en dybere og mere varig viden. Publikationen beskriver kort de deltagende landes undervisningssystemer, og herefter hvordan der arbejder med integration af fagene idræt og geografi, ofte i en outdoor kontekst.
Forfatterne er alle medlemmer af C.A.L.M.A.Z. netværket og repræsentanter universiteter i Tjekkiet, Danmark og Slovenien.
Forfatterne er alle medlemmer af C.A.L.M.A.Z. netværket og repræsentanter universiteter i Tjekkiet, Danmark og Slovenien.
Original language | English |
---|---|
Title of host publication | Integrating Physical Education and Geography : A Case Study of the Czech Republic, Slovenia and Denmark |
Editors | Petr Vlček, Tatjana Resnik Planinc, Hana Svobodová, Søren Witzel Clausen |
Number of pages | 21 |
Place of Publication | Masarykova Univerzita, Brno, Tjekkiet |
Publisher | Masarykova univerzita |
Publication date | 2016 |
Pages | 53-73 |
ISBN (Print) | 978-80-210-8518-3 |
ISBN (Electronic) | 978-80-210-8519-0 |
Publication status | Published - 2016 |
Keywords
- learning, educational science and teaching