Det er godt at skrive langsomt

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Langt de fleste ordblinde elever oplever, at de skriver langsomt og mange af dem bærer erfaringer med sig af at være utilstrækkelige skrivere. Dette kapitel handler om den langsomme skriveproces, som skal fremelskes, understøttes og forfines, så den ordblinde elev oplever, at skrivning bliver en udbytterig og god kommunikativ aktivitet. Dette kapitel tager fagligt afsæt i skriftligheden i engelsk og dansk og medtænker implicit, at elever jo skriver i alle fag.
Original languageDanish
Title of host publicationUndervisning af ordblinde elever i alle fag
EditorsHelle Bundgaard Svendsen
Number of pages16
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherAkademisk Forlag
Publication date2020
Edition1
Pages115 - 130
Chapter8
ISBN (Print)978-87-500-5360-6
Publication statusPublished - 2020
SeriesDidaktikserien

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this