Det er os, der skolificerer børnenes tid – og det var det vi frygtede mest af alt! Et indblik i aktuelle vilkår for pædagogers arbejde i skolen

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

    Abstract

    Hvilke læringsidealer, vilkår og kvaliteter skal det SFO pædagogiske arbejde i skolen hvile på? Det er et spørgsmål, der atter er blevet højaktuelt med skolereformen. Målsætningerne om at skabe mere og bedre læring for alle børn betyder, at skolens indhold, tid og rum organiseres på nye måder, som skaber ændrede rammer og vilkår for pædagogers arbejde med børns læring og trivsel. Spørgsmålet er, om de nye organiseringsformer er gennemtænkt i forhold til, hvad man ønsker, at den pædagogiske profession skal bidrage med i skolen?
    Original languageDanish
    JournalSkolen i morgen
    Volume2015
    Issue number3
    ISSN1397-7458
    Publication statusPublished - 1 Dec 2015

    Keywords

    • public school

    Cite this