Det går bedre og bedre, når jeg har en mentor! Elevperspektiver fra projekt Læsesucces

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Abstract

I projektet Læsesucces for ordblinde børn har vi uddannet lærere og pædagoger som mentorer for elever med ordblindhed fra socialt udfordrede familier. I denne artikel analyserer vi udsagn fra fokusgruppeinterviews med i alt 27 elever om det at have ordblindevanskeligheder og deres oplevelse med at have en mentor. Vi dykker ned i fire temaer relateret til mentor, forældre, skolehverdag og elevernes selvbillede og relaterer undervejs elevernes udsagn til de kreative produkter, eleverne producerede under samtalen.
Original languageDanish
Article number3
JournalViden om Literacy
Issue number33
Pages (from-to)26-34
Number of pages9
ISSN2246-6517
Publication statusPublished - 15 May 2023

Keywords

  • children and youth
  • schools, courses and institutions
  • learning, educational science and teaching
  • education, professions and jobs

Cite this