Projects per year
Abstract
I projektet Læsesucces for ordblinde børn har vi uddannet lærere og pædagoger som mentorer for elever med ordblindhed fra socialt udfordrede familier. I denne artikel analyserer vi udsagn fra fokusgruppeinterviews med i alt 27 elever om det at have ordblindevanskeligheder og deres oplevelse med at have en mentor. Vi dykker ned i fire temaer relateret til mentor, forældre, skolehverdag og elevernes selvbillede og relaterer undervejs elevernes udsagn til de kreative produkter, eleverne producerede under samtalen.
Original language | Danish |
---|---|
Article number | 3 |
Journal | Viden om Literacy |
Issue number | 33 |
Pages (from-to) | 26-34 |
Number of pages | 9 |
ISSN | 2246-6517 |
Publication status | Published - 15 May 2023 |
Keywords
- learning, educational science and teaching
- schools, courses and institutions
- children and youth
- education, professions and jobs
Projects
- 1 Finished
-
Læsesucces for ordblinde børn – et tværfagligt samarbejde om ordblinde børns læseudvikling
Engmose, S. F., Svendsen, H., Laursen, M. S., Bonderup, H., Rasmussen, S. E., Buch, B., Christiansen, C., Mortensen, P., Heiden, T. R., Olesen, M. I. K., Bruun, M. N., Rønberg, L. & Brok, L. S.
10/12/19 → 01/12/22
Project: Development project/ Innovation