Det neuropsykologiske genstandsfelt i et neuropædagogisk perspektiv

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Kapitlet og bogen formidler, hvordan neuropsykologi kan forstås i en neuropædagogisk ramme med fokus på hjerne-krop-omverden. Bogen berører, hvordan viden og teori fra neuropsykologien kan anvendes inden for det pædagogiske, undervisningsfaglige og social- og sundhedsfaglige felt. Kapitel 1 har særligt fokus på menneskets samspil med omverden og på neuropsykologien som en viden og forståelse, hvorfra der kan skabes refleksioner over udvikling, den enkeltes og det relationelle perspektiv. Der er tale om en tilgang som ramme for refleksivitet og dermed en tilgang og en påvirkning af det efterfølgende valg af pædagogisk handling.
Original languageDanish
Title of host publicationNeuropsykologi i et neuropædagogisk perspektiv
EditorsAnni Mortensen, Eva Maria Oberländer
Number of pages25
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication date22 Jun 2022
Pages13-37
Chapter1
ISBN (Print)978-87-7234-049-4
Publication statusPublished - 22 Jun 2022
SeriesRelationsprofessionsserien

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this