Dialogperspektiv på online medarbejderkommunikation

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Abstract

Idegenerering blandt medarbejdere foregår i stigende grad på interne sociale medier (ISM), og især store organisationer benytter sig af at idegenerere igennem nye typer af kanaler. Ofte lider processen imidlertid under manglende
medarbejderdeltagelse. Artiklen tager udgangspunkt i en ph.d.-afhandling og
to publicerede forskningsartikler. Hensigten med artiklen er at skabe større
indsigt i de kommunikative og psykologiske dynamikker, der udfordrer medarbejderengagementet i idegenerering på ISM. Der ligger et uudnyttet potentiale i at få alle medarbejderes innovative ideer i spil i de organisatoriske innovationsprocesser, så organisationer fortsat kan innovere og forblive konkurrencedygtige. Med dialogperspektivet sættes der fokus på ledelsens kommunikationsrolle som dialogpartner i en idegenereringsproces på ISM, som er central for at skabe mening for medarbejderne i en VUCA-kontekst.
Original languageDanish
JournalErhvervspsykologi
Volume18
Issue number1
Pages (from-to)52-68
Number of pages16
ISSN1602-9968
Publication statusPublished - 2020

Keywords

  • information and communication technologies and e-learning
  • management, organizational development and innovation
  • Media, communication and languages

Cite this