Digital dannelse og multimodale læreprocesser i dagtilbud

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Digital pædagogik sigter mod at formidle den viden pædagoger og pædagogstuderende har brug for, når de træder ind i den mediepædagogiske arena med de nye intuitive og mobile digitale enheder. Bogen indeholder relevant forskning om leg, mediekultur og hverdagsliv, og den skitserer pædagogiske handlemuligheder. I mit kapitel Digital dannelse og læreprocesser i dagtilbud beskrives en didaktik for mediepædagogisk arbejde med digital dannelse og multimodale læreprocesser i dagtilbud. Kapitlet beskriver, hvordan pædagoger kan skabe læringsmiljøer, hvor børn som led i deres digitale dannelse kan gøre sig multimodale erfaringer. Kapitlet beskriver aflusningsvist, hvordan den mediepædagogiske loopmodel kan benyttes som et redskab til at planlægge og gennemføre mediepædagogiske forløb med multimediefortællinger i børnehaver.
Original languageDanish
Title of host publicationDigital pædagogik
EditorsErika Brandt, Anne Petersen
Number of pages18
Place of PublicationAarhus
PublisherSystime
Publication date2015
Pages87-104
ISBN (Print)978-87-927-1193-9
Publication statusPublished - 2015
Externally publishedYes

Cite this