Digitale læremidlers rolle i folkeskolereformen

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

De politiske forventninger til digitale læremidlers betydning for folkeskolereformen er store. Artiklen sætter forventningerne i perspektiv ved at relatere centrale elementer i folkeskolereformen til eksisterende forskning i digitale læremidlers design og effekt. Den primære reference er forskningsrapporten Kvaliteter ved digitale læremidler og ved pædagogiske praksisser med digitale læremidler. Rapporten er udarbejdet af Jeppe Bundsgaard og undertegnede som første delprodukt i en større effektmåling af digitale læremidler, der bliver gennemført i samarbejde med Rambøll Management Consulting og Boston Consulting Group. Den bygger på et review af international forskning i digitale læremidlers effekt samt en analyse og typologisering af det danske marked for digitale læremidler i 2012-2013. Med afsæt heri peges der på, hvordan forskellige typer af digitale læremidler kan bidrage til folkeskolereformen.
Original languageDanish
JournalKognition og Pædagogik
Volume1
Issue number91
Pages (from-to)46-58
Number of pages13
ISSN0906-6225
Publication statusPublished - 2014

Keywords

  • learning resources
  • it
  • digitalization

Cite this