Abstract
Antologikapitlet diskuterer digitale teksters komplicerede semiotik, og hvordan de paradoksalt kan bruges stilladserende i en Universal Design for Learning-tilgang. Kapitlet viser både digitale teksters affordanser i inkluderende undervisning, og hvordan læremidler og didaktikker er utilstrækkelige og egentlig (bevidst?) ekskluderende al den stund, de ikke trækker på UDLs principper. Afsluttende opfordres forlag og undervisere til at gå om bord i UDL.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Skole, livsverden og nye læringslandskaber : et debatoplæg om folkeskolen: man skal kunne det hele: om digital literacy og læring i det senmoderne |
Editors | Carlo Grevy, Henrik Kasch |
Number of pages | 28 |
Place of Publication | Vejle |
Publisher | Forlaget Pendulum |
Publication date | 25 Jan 2017 |
Pages | 67-94 |
ISBN (Print) | 978-87-997667-4-1 |
Publication status | Published - 25 Jan 2017 |
Keywords
- schools, courses and institutions
- Universal Design for Learning
- digital literacy
- digital læring