Digitale multimodale tekster i undervisningen og digital literacy: paradokser og løsningsmuligheder

Henrik Kasch

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Abstract

Antologikapitlet diskuterer digitale teksters komplicerede semiotik, og hvordan de paradoksalt kan bruges stilladserende i en Universal Design for Learning-tilgang. Kapitlet viser både digitale teksters affordanser i inkluderende undervisning, og hvordan læremidler og didaktikker er utilstrækkelige og egentlig (bevidst?) ekskluderende al den stund, de ikke trækker på UDLs principper. Afsluttende opfordres forlag og undervisere til at gå om bord i UDL.
Original languageDanish
Title of host publicationSkole, livsverden og nye læringslandskaber : et debatoplæg om folkeskolen: man skal kunne det hele: om digital literacy og læring i det senmoderne
EditorsCarlo Grevy, Henrik Kasch
Number of pages28
Place of PublicationVejle
PublisherForlaget Pendulum
Publication date25 Jan 2017
Pages67-94
ISBN (Print)978-87-997667-4-1
Publication statusPublished - 25 Jan 2017

Keywords

  • schools, courses and institutions
  • Universal Design for Learning
  • digital literacy
  • digital læring

Cite this