Digitalisering og didaktik i VIAs uddannelser (Statusrapport): initiativer, tiltag og erfaringer i 2021

Research output: Book/Report/PhD thesisReportCommunication

468 Downloads (Pure)

Abstract

VIAs digitale transformationsprogram, indsatsområde 1.10 om digitalisering og didaktik, har i 2021 fokuseret på didaktisk modellering. Erfaringer fra den didaktiske disruption, som Covid-19 omlægningen var anledning til i foråret 2020 , har været en trædesten til den didaktiske modellering. Men hvor Covid-19 omstillingen i vid udstrækning var baseret på handletvang til nødundervisning ud i det uvisse, har perspektivet i 2021 været en mere langsigtet didaktisk udvikling.

I foråret 2021 blev der gennem VIAs ledelseskæde indsamlet materialer med beskrivelser af initiativer og tiltag knyttet til digitalisering og didaktik i VIAs uddannelser. De indsamlede materialer er det afgørende grundlag for indsatsområdets didaktiske modellering. Den didaktiske modellering er således erfaringsbaseret med reference til konkrete uddannelsesinitiativer og -tiltag i VIA. Erfaringsbaseringen refererer både bredt til aktiviteter i VIAs uddannelser og til konkret praksis i specifikke uddannelser i VIA.
Original languageDanish
PublisherVIA University College
Number of pages16
Publication statusPublished - 19 Jan 2022

Keywords

  • professional bachelor programmes
  • didactics
  • digitalization
  • skill development
  • organization development
  • blended learning
  • educational science
  • education
  • education

Cite this