Dybdelæring i skolen

Micki Sonne Kaa Sunesen, Preben Olund Kirkegaard

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

I 2012 var dybdelæringsbegrebet centralt for, hvordan amerikanske grundskoler skulle håndtere fremtidens udfordringer. I 2015 var begrebet dybdelæring centralt i det såkaldte Ludvigsen udvalg 2015 i Norge. En central del af af kritikken mod det nuværende skolesystem er, at de hurtige samfundsforandringer og store mængder af information er i gang med at skabe en permanent overbelastning af det indhold, der skal ind i fagene. Derfor tyder noget på at der skal mere fokus på dybden i fagenes indhold.
Original languageDanish
JournalPædagogisk psykologisk tidsskrift
Volume57
Issue number3
Pages (from-to)104-118
Number of pages15
ISSN1903-0002
Publication statusPublished - 24 Sept 2020

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • education, professions and jobs

Cite this