Projects per year
Abstract
I dette kapitel præsenteres resultater vedrørende elevernes faglige og sociale talehandlinger, når de indgår i SYstematiseret KLassekammerathjælp
(SYKL). Vi fremlægger de vigtigste opmærksomhedspunkter, der er fremkommet af vores undersøgelse af 173 videoobservationer, og kommer med
anbefalinger til lærere, der ønsker at styrke elevlæring og skabe solide faglige fællesskaber i klassen. Undersøgelsens kvantitative resultater understøttes af eksempler fra SYKL-undervisningen i forskellige 4. klasser i fagene matematik og natur/
teknologi.
(SYKL). Vi fremlægger de vigtigste opmærksomhedspunkter, der er fremkommet af vores undersøgelse af 173 videoobservationer, og kommer med
anbefalinger til lærere, der ønsker at styrke elevlæring og skabe solide faglige fællesskaber i klassen. Undersøgelsens kvantitative resultater understøttes af eksempler fra SYKL-undervisningen i forskellige 4. klasser i fagene matematik og natur/
teknologi.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | "Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå det selv" : - Om undersøgende samtaler i makkerpar |
Editors | Maria Christina Secher Schmidt, Stine Thygesen |
Number of pages | 14 |
Publisher | Københavns Professionshøjskole |
Publication date | 2022 |
Pages | 25-38 |
Chapter | 2 |
Publication status | Published - 2022 |
Projects
- 1 Finished
-
Tandem-SYKL. Når samtalen fremmer forståelsen i natur/teknologi og matematik
Schmidt, M. C. S. (Principle researcher), Falkenberg, L. L. (Co-researcher), Rasmussen, K. (Co-researcher), Beck Tonnesen, P. (Co-researcher), Haxø, A. (Co-researcher), Andersen, M. F. (Co-researcher), Nissen, S. K. (Co-researcher), Rasch, S. K. (Co-researcher), Tiftikci, N. (Co-researcher), Ulvseth, H. (Co-researcher), Skov, S. S. (Co-researcher), Storm-Andersen, M. (Co-researcher), Overgaard, S. (Co-researcher), Malm, S. G. (Co-researcher) & Thygesen, S. (Co-researcher)
01/08/20 → 31/12/22
Project: Research