Elevers faglige og sociale talehandlinger i SYKL

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Abstract

I dette kapitel præsenteres resultater vedrørende elevernes faglige og sociale talehandlinger, når de indgår i SYstematiseret KLassekammerathjælp
(SYKL). Vi fremlægger de vigtigste opmærksomhedspunkter, der er fremkommet af vores undersøgelse af 173 videoobservationer, og kommer med
anbefalinger til lærere, der ønsker at styrke elevlæring og skabe solide faglige fællesskaber i klassen. Undersøgelsens kvantitative resultater understøttes af eksempler fra SYKL-undervisningen i forskellige 4. klasser i fagene matematik og natur/
teknologi.
Original languageDanish
Title of host publication"Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå det selv" : - Om undersøgende samtaler i makkerpar
EditorsMaria Christina Secher Schmidt, Stine Thygesen
Number of pages14
PublisherKøbenhavns Professionshøjskole
Publication date2022
Pages25-38
Chapter2
Publication statusPublished - 2022

Cite this