Empiriværksted: et rum for praksisudvikling

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Artiklen bygger på erfaringer fra et empiriværksted, hvor forskere og lærere sammen afprøver og udvikler forskellige forståelser af børns deltagelsesmuligheder på kanten af skolelivets fællesskaber. Artiklen undersøger og diskuterer, om og hvordan empiriværkstedet kan bidrage til en kvalificering af lærerens arbejde med børns fællesskaber og deltagelsesmuligheder i skolelivet. Indledningsvis beskriver vi kort empiriværkstedets formål og form. Derefter uddybes det teoretiske og metodiske grundlag, som danner baggrund for empiriværkstedets tilblivelse og analyser af to udvalgte empiriske nedslag. Afslutningsvis samler vi op på empiriværkstedets potentialer og diskuterer nogle af de spørgsmål, som samarbejdet i empiriværkstedet har afledt.
Original languageDanish
JournalCEPRA-striben
Volume30
Pages (from-to)78-87
Number of pages10
ISSN1903-8143
DOIs
Publication statusPublished - 17 May 2022

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this