En bæredygtig naturpædagogik - om Projekt Mariendal

Birgitte Theilmann, Ruth Theilmann

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Kapitlet har fokus på det gode læringsmiljø ud fra en tredeling, der omhandler de fysiske rammer, pædagogfaglighed og samarbejdet med familien, som fundament for det gode læringsmiljø. Kapitlet refererer til hverdagsproblematikker, som er funderet i et pædagogisk miljø, der omfatter etnisk danske børn og børn med dansk som andetsprog, men har ikke særlig opmærksomhed rettet mod integrationspædagogikken, men tværtimod det gode læringsmiljø - uanset etnicitet.
Original languageDanish
Title of host publicationGode læringsmiljøer for børn
EditorsGrethe Kragh-Müller, Frans Ørsted Andersen, Louise Veje Hvitved
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication date2010
Pages115-136
ISBN (Print)9788741252988
Publication statusPublished - 2010
Externally publishedYes

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this