En generel feedbackmodel i et specifikt fag

Vibeke Christensen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Hvis talen falder på feedback i undervisningen, så kommer man vanskeligt
uden om den newzealandske professor John Hattie. Han viser,
at feedback er et effektivt tiltag, når målet er at styrke læringsudbyttet,
og han udvikler en model, der samler de forskellige niveauer, som
feedbacken kan gives på. Men lader modellen sig uden videre anvende
i den danske folkeskole? Og i faget dansk? Dette diskuteres i artiklen
som grundlag for en videreudvikling af modellen, inden der afsluttes
med didaktiske overvejelser over feedback i undervisningen.
Original languageDanish
Title of host publicationFeedback i danskfaget
EditorsVibeke Christensen
Number of pages17
PublisherDafolo
Publication date2014
Pages13-30
ISBN (Print)978-87-7160-011-7
Publication statusPublished - 2014

Keywords

  • Danish courses
  • evaluation

Cite this