Abstract
Undersøgelse stiller skarpt på den nye prøveform i håndværk og design, som er indført i folkeskolen. Formålet er at afdække de eksisterende muligheder og udfordringer, der er opstået i forbindelse med læreres arbejde med at implementere den nye prøveform.
Der er i undersøgelsen blevet fokuseret på fem områder:
1. Hvilke kompetencedækninger, der er til stede under prøven.
2. Hvorledes der vurderes på kreativitet, designprocessen og æstetiske produkter.
3. Lokalets betydning for prøven.
4. Tidsramme for prøven.
5. Hjælp til at afholde prøven
Der er i undersøgelsen blevet fokuseret på fem områder:
1. Hvilke kompetencedækninger, der er til stede under prøven.
2. Hvorledes der vurderes på kreativitet, designprocessen og æstetiske produkter.
3. Lokalets betydning for prøven.
4. Tidsramme for prøven.
5. Hjælp til at afholde prøven
Original language | Danish |
---|
Number of pages | 28 |
---|---|
Publication status | Published - 11 Feb 2024 |
Keywords
- learning, educational science and teaching