Engineering i skolen - hvad, hvordan, hvorfor

Martin Krabbe Sillasen (Editor), Suzie Auner, Peer Daugbjerg, Keld Nielsen, Simon Olling Rebsdorf, Mads Joakim Sørensen (Editor)

Research output: Book/Report/PhD thesisReportCommunication

Abstract

De følgende kapitler beskriver en didaktik for engineering
i grundskolen og opstiller rammer for, hvordan man kan planlægge og gennemføre en undervisning, der er inspireret af den måde, som ingeniører arbejder på.
Vi omtaler, hvordan undervisningen kan organiseres i projektforløb, hvordan den kan planlægges, hvilke mål den kan føre til, og hvordan en række delprocesser indgår fra start til slut i et samlet projektforløb, som vi kalder en
engineering designproces (se kapitel 4).
Original languageDanish
PublisherVIA University College
Edition1 udgave, 2. oplag, i.e. revideret udgave
Number of pages76
ISBN (Print)978-87-994359-5-1
Publication statusPublished - 2022

Keywords

  • didactics

Cite this