Engineering som evaluering

Peer Daugbjerg, Susanne Daugaard Foldager

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Elevers arbejde med en engineering-udfordring rummer muligheder for at
evaluere elevernes naturfaglige kompetencer. Gennem arbejdet med en
engineering-udfordring benytter og udvikler elever deres naturfaglige viden
og færdigheder. Den konkrete løsning, og ikke mindst elevernes evner til
at forklare den, rummer derfor muligheder for at evaluere elevers viden
om naturfaglige fænomener og forhold i deres løsning, men også deres
færdigheder med at undersøge og modellere disses betydning for deres
løsningsfunktion og virkemåde. Denne artikel beskriver, hvordan et naturfagligt
forløb kan afsluttes og evalueres med en engineering-udfordring1.
Original languageDanish
Title of host publicationhttps://engineerthefuture.dk/undervisning/engineering-i-skolen/
Number of pages10
Place of PublicationEngineer the future
Publication dateFeb 2023
Pages1-10
Publication statusPublished - Feb 2023

Cite this