Ergoterapeutisk undersøgelse og intervention ved kognitive dysfunktioner generelt

Linda Trier Hald, Pia Kold

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Dette første kapitel i "Ergoterapi ved kognitive dysfunktioner" beskriver nogle generelle elementer i den ergoterapeutiske undersøgelse og intervention ved kognitive dysfunktioner. Omdrejningspunktet er begreber hentet fra arbejdsprocesmodellen Occupational Therapy Intervention Proces Model (OTIPM), koblet med ergoterapeutiske og aktivitetsvidenskabelige begreber. Det er begreber som roller, vaner, aktivitetsidentitet og aktivitetsbalance. Lærebogen "Ergoterapi ved kognitive dysfunktioner" har til hensigt at fremme evidensbaseret praksis inden for ergoterapi til borgere med kognitive dysfunktioner. Formålet med ergoterapi til borgere med kognitive dysfunktioner er at mindske aktivitetsbegrænsninger, fremme deltagelse i hverdaglivets aktiviteter samt støtte borgeren til at genvinde kontrol over livet.
Original languageDanish
Title of host publicationErgoterapi ved kognitive dysfunktioner
EditorsHanne Kaa Kristensen, Anne Sofie Bach Schou
Number of pages35
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherMunksgaard
Publication date15 Oct 2020
Pages11-45
Chapter1
ISBN (Print)978-87-628-1984-9
Publication statusPublished - 15 Oct 2020

Keywords

  • occupational therapy

Cite this