Erhvervsdidaktisk opslagsbog: Klasseledelse

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Erhvervsdidaktisk opslagsbog handler om, hvordan didaktisk teori og begreber kan forstås og anvendes i praksis på de uddannelser, der retter sig specifikt mod at uddanne til forskellige erhverv og brancher. I bogen findes opslag om klassiske og moderne erhvervsdidaktiske begreber såsom instruktion, multimodalitet, stilladsering og refleksion. Hvert opslag præsenterer begrebets teoretiske baggrund, dets betydning i en praksis og dets bidrag til professionel analyse, forberedelse eller evaluering af undervisning.

Gennem et casebaseret format viser 58 opslag didaktiske begreber, som de kan “se ud” i praksis: Vi er med faglæreren i værkstedet, når hun giver feedback, med i dialogen, når lærerteams udvikler praksis, med, når undervisningen differentieres, og med, når lærere overvejer, hvordan undervisningen kan invitere til deltagelse og motivere elever og kursister.
Original languageDanish
Title of host publicationErhvervsdidaktisk opslagsbog
Number of pages6
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication date9 Jan 2023
Pages185-190
ChapterKlasseledelse
ISBN (Electronic)978-87-02-37392-9
Publication statusPublished - 9 Jan 2023

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this