Abstract
Artiklen er baseret på en case der handler om Kamilla, der nu går i 9. klasse. Casen er et eksempel på, hvordan et svært skoleforløb med mistrivsel, fravær og flere skoleskift, med et vedholdende samarbejde og en fælles indsats kan vendes. Et skoleskift til en ny skole, hvor der bl.a. blev etableret et fælles samarbejde mellem PPR, skoleleder, lærere, forældre, Kamilla og de andre elever i klassen, kommer til at skabe positive forandringer og nye forståelses- og handlemuligheder for både elever, lærere og forældre. Med casen vil vi vise, hvordan skolevanskeligheder, som ofte knyttet til enkeltbørn, må forstås i sammenhæng med skolen, skolens betingelser og samarbejdet om og med eleverne.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Pædagogisk psykologisk tidsskrift |
Volume | 61 |
Issue number | 2 |
Pages (from-to) | 46-55, 94-95 |
ISSN | 1903-0002 |
Publication status | Published - 2024 |
Keywords
- children and youth
- learning, educational science and teaching
- schools, courses and institutions
- education, professions and jobs
- social work and social conditions