Eskalerende skolevanskeligheder og Kamillas vej tilbage til skolen

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Artiklen er baseret på en case der handler om Kamilla, der nu går i 9. klasse. Casen er et eksempel på, hvordan et svært skoleforløb med mistrivsel, fravær og flere skoleskift, med et vedholdende samarbejde og en fælles indsats kan vendes. Et skoleskift til en ny skole, hvor der bl.a. blev etableret et fælles samarbejde mellem PPR, skoleleder, lærere, forældre, Kamilla og de andre elever i klassen, kommer til at skabe positive forandringer og nye forståelses- og handlemuligheder for både elever, lærere og forældre. Med casen vil vi vise, hvordan skolevanskeligheder, som ofte knyttet til enkeltbørn, må forstås i sammenhæng med skolen, skolens betingelser og samarbejdet om og med eleverne.
Original languageDanish
JournalPædagogisk psykologisk tidsskrift
Volume61
Issue number2
Pages (from-to)46-55, 94-95
ISSN1903-0002
Publication statusPublished - 2024

Keywords

  • children and youth
  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions
  • education, professions and jobs
  • social work and social conditions

Cite this