Abstract
Denne artikel er en del af en større samlet rapport: 9. klasse prøve i idræt - en undersøgelse med fremadrettede perspektiver. Denne artikels formål er, på et nationalt niveau, at afdække og undersøge idrætsprøvens afvikling i skoleåret 2014-2015 med et særligt fokus på arbejdsredskaberne; vejledning og bekendtgørelsen. Det er især med fokus på, hvordan disse arbejdsredskaber anvendes og afspejles i idrætsprøvens praktiske del. Undersøgelsen som artiklen tager afsæt i er baseret på en repræsentativ spørgeskemaundersøgelse, som KOSMOS gennemførte blandt idrætslærere/eksaminatorer og censorer (kommunale og beskikkede). Målet med spørgeskemaundersøgelsen er at tegne et nationalt billede af, hvilke udfordringer og potentialer de adspurgte idrætslærere og censorer har erfaret det første år efter idrætsprøvens indførsel. Med afsæt i undersøgelsesresultaterne vil der i artiklen beskrives fem dimensioner/dele, der både hver for sig og tilsammen kan læses og anvendes som forskningsviden. Hver del afsluttes med en opsamling samt med en række konkrete anbefalinger.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | 9. klasse prøve i Idræt 2015 : en undersøgelse med fremadrettede perspektiver |
Number of pages | 46 |
Place of Publication | Odense |
Publisher | Forsknings- & Innovationscenter for Idræt, Bevægelse & Læring |
Publication date | 14 Jan 2016 |
Pages | 12 - 57 |
ISBN (Print) | 978-87-93192-72-0 |
Publication status | Published - 14 Jan 2016 |
Keywords
- didactics