Et startskud til ordblindes udnyttelse af læse- skriveteknologi i alle fag

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

    Abstract

    Denne artikel giver bud på, hvordan faglærere får den relevante viden til at kunne inkludere ordblinde elever i almenundervisningen på en kvalificeret måde. Artiklens pointer er, at man er ordblind i alle fag, at man skal kunne deltage i alle fag, og at man skal have udbytte af fagene som ordblind elev. Målgruppen for artiklen er læsevejledere, specialundervisere og dansklærere, da de typisk har størst viden på
    området og derved kan spille en vigtig rolle i forhold til at få udbredt denne viden og indlede drøftelserne på skolen.
    Original languageDanish
    JournalViden om Literacy
    Issue number26
    Pages (from-to)100-106
    Number of pages7
    ISSN2245-2761
    Publication statusPublished - Sept 2019

    Keywords

    • learning, educational science and teaching
    • schools, courses and institutions

    Cite this