Evaluering af læringsmiljøet i dagtilbud

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Næsten alle danske børn går i børnehave, fra de er tre til fem/seks år gamle. Og de fleste 1-3-årige går i vuggestue eller dagpleje en stor del af tiden. De danske dagtilbud har dermed et enormt potentiale for pædagogisk at understøtte børns læring og udvikling samt bidrage til at give børn lige livschancer uanset deres sociale baggrund. Det stiller høje krav til professionelt pædagogisk arbejde. Den professionelle må vide noget, kende feltet og målgrupperne, have kendskab til metoder og interventioner osv. men må også kunne træffe etisk forsvarlige beslutninger om, hvilken viden der bruges og, hvilke interventioner der er bedst set i såvel det pædagogiske som i barnets perspektiv. Det udfordrer den professionelle dømmekraft
Original languageDanish
JournalDet gode børneliv
Volume4
Issue number1
Pages (from-to)22-23
Number of pages2
ISSN2794-2589
Publication statusPublished - 1 Mar 2022

Keywords

  • children and youth
  • education, professions and jobs
  • research designs, theory and method

Cite this