TY - CHAP
T1 - Fællesskabende undervisningsaktiviteter med forskellige deltagelsesmuligheder - eksempler fra skolens praksis
AU - Madsen, Charlotte Dyreborg
PY - 2024/5
Y1 - 2024/5
N2 - I den femte og sidste artikel præsenteres der cases, erfaringer og praksiseksempler fra forskellige skoler, klasser og fag. Artiklens mål er at give inspiration til at videreudvikle skolens praksis. Der tages afsæt i et forskningssamarbejde, hvor lærere og pædagoger fra forskellige skoler har arbejdet med at skabe viden om, hvordan undervisningen kan udvikles og organiseres på måder, der skaber mulighed for, at også elever, der viser tegn på høj begavelse, kan deltage, udfolde fagligt engagement og blive fagligt udfordret.
AB - I den femte og sidste artikel præsenteres der cases, erfaringer og praksiseksempler fra forskellige skoler, klasser og fag. Artiklens mål er at give inspiration til at videreudvikle skolens praksis. Der tages afsæt i et forskningssamarbejde, hvor lærere og pædagoger fra forskellige skoler har arbejdet med at skabe viden om, hvordan undervisningen kan udvikles og organiseres på måder, der skaber mulighed for, at også elever, der viser tegn på høj begavelse, kan deltage, udfolde fagligt engagement og blive fagligt udfordret.
M3 - Bidrag til bog/antologi
SP - 33
EP - 41
BT - Elever med tegn på høj begavelse - elevperspektiver på skolens praksis
PB - Børne- og Undervisningsministeriet
ER -