Fleksibilitetens styringsformer: pædagogers faglige ansvar i fleksible skemaer

    Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPaperResearchpeer-review

    3 Downloads (Pure)

    Abstract

    Den fleksible skole er i litteraturen om pædagogen i skolen, et gentagent bud på, hvordan man får indfriet de ambitiøse mål med folkeskolereformen, samtidig med, at man får gavn af pædagogernes kompetencer ind i skolen. Ideen om den fleksible skole fremkommer ofte som et brud med forestillingen om den gamle skole, der beskrives som 1-tallets tyranni. Det vil sige: en lærer til en klasse, en lektion, et fag, et lokale (Undervisningsministeriet, 2013). Ideen er at komme væk fra industrisamfundets skole, hvor den virksomme metafor om skolen som fabrik, der producerer læring på samme måde uanset barnets læringsstil, lyst og person, er bagtæppe
    Original languageDanish
    Publication date2018
    Publication statusPublished - 2018
    EventNordPro - Professionshøjskolen København, København, Denmark
    Duration: 8 Nov 20189 Nov 2018
    https://ucc.dk/aktuelt/konferencer/nordpro-konferencen-2018

    Conference

    ConferenceNordPro
    LocationProfessionshøjskolen København
    CountryDenmark
    CityKøbenhavn
    Period08/11/1809/11/18
    Internet address

    Keywords

    • educational science
    • schools, courses and institutions

    Cite this