Flersprogede børns brug af metasproglige ressourcer

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPaperResearchpeer-review

Abstract

Dette paper bygger på det igangværende længdestudie ”Tegn på sprog – tosprogede børn lærer at læse og skrive” som siden 2008 har fulgte fem flersprogede klasser fra skolestart til nu 8. klasse med det formål at undersøge sprog og literacy i et andetsprogsperspektiv. For at udforske flersprogede børns brug af metasproglige ressourcer inddrages i denne sammenhæng empiriske data fra en forskergenereret aktivitet gennemført i 3. klasse hvor børnene blev inviteret til at reflektere over sprog og tekster med udgangspunkt i en samling af tekster i forskellige genrer og på forskellige sprog.
Original languageDanish
Publication date2017
Number of pages1
Publication statusPublished - 2017
EventNORDAND 13: Den 13. forskerkonference om nordens sprog som andetsprog: Individ- och samhällsperspektiv på Nordens språk som andraspråk - Vasa Universitet, Vaasa, Finland
Duration: 7 Jun 20179 Jun 2017
Conference number: 13
http://www.uva.fi/sv/sites/nordand/

Conference

ConferenceNORDAND 13: Den 13. forskerkonference om nordens sprog som andetsprog
Number13
LocationVasa Universitet
Country/TerritoryFinland
CityVaasa
Period07/06/1709/06/17
Internet address

Keywords

  • schools, courses and institutions
  • Danish as a second language

Cite this