Abstract
Dette paper bygger på det igangværende længdestudie ”Tegn på sprog – tosprogede børn lærer at læse og skrive” som siden 2008 har fulgte fem flersprogede klasser fra skolestart til nu 8. klasse med det formål at undersøge sprog og literacy i et andetsprogsperspektiv. For at udforske flersprogede børns brug af metasproglige ressourcer inddrages i denne sammenhæng empiriske data fra en forskergenereret aktivitet gennemført i 3. klasse hvor børnene blev inviteret til at reflektere over sprog og tekster med udgangspunkt i en samling af tekster i forskellige genrer og på forskellige sprog.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 2017 |
Number of pages | 1 |
Publication status | Published - 2017 |
Event | NORDAND 13: Den 13. forskerkonference om nordens sprog som andetsprog: Individ- och samhällsperspektiv på Nordens språk som andraspråk - Vasa Universitet, Vaasa, Finland Duration: 7 Jun 2017 → 9 Jun 2017 Conference number: 13 http://www.uva.fi/sv/sites/nordand/ |
Conference
Conference | NORDAND 13: Den 13. forskerkonference om nordens sprog som andetsprog |
---|---|
Number | 13 |
Location | Vasa Universitet |
Country/Territory | Finland |
City | Vaasa |
Period | 07/06/17 → 09/06/17 |
Internet address |
Keywords
- schools, courses and institutions
- Danish as a second language