Flexvidere: Fleksible tankegange om studier og undervisning efter to år med FlexVid

Hans Jørgen Staugaard (Editor), Charlotte Heigaard Jensen (Editor), Palle Rasmussen, Elisabeth Lauridsen Lolle, Hanne Nissen Bøgesvang (Illustrator), Charlotte Heigaard Jensen, Hans Jørgen Staugaard, Susanne Hjorth Hansen, Louise Bach Jensen, Karina Astrup, Steen Nielsen, Marianne Skov Laursen, Bodil Christensen, Annette Fiskaali, Hanne Nissen Bøgesvang, Søren Bülow Nissen, Frank Olsen, Maria Hartman Nielsen, Bethina Kuhr, Camilla Gyldendahl JensenSusanne Dau

Research output: Book/Report/clinical guidelinesBookCommunication

Abstract

”FlexVidere” har som arbejdstitel haft ”FlexVid Bog 2”, fordi det er en opfølgning på den tekstantologi, vi udsendte i første fase af projekt FlexVid, et forsknings og udviklingsprojekt om fleksible arbejdsformer i videregående uddannelser med udstrakt anvendelse af digitale medier. Udgivelsen fra oktober 2012 kaldte vi som undertitel ”– Skitser fra tegnebrættet”, og her beskrev vi, hvad vi gerne ville nå frem til generelt og med fire uddannelser på UCN som eksempel. Uddannelserne til bygningskonstruktør, folkeskolelærer, markedsføringsøkonom og radiograf har fra august 2012 til juni 2014 arbejdet på at implementere de modeller for fleksible arbejdsformer, som blev beskrevet i Bog 1 på hvert af de fire førsteårs hold, som begyndte i august 2012, kaldet FlexVid-hold.

Med udgangspunkt i FlexVid-holdene har vi undervejs arbejdet på at anvende de vigtigste principper for arbejdet på andre hold og i andre uddannelser, og denne bog indeholder, foruden overvejelser om de første to års arbejde på FlexVid-holdene, eksempler på, hvordan man på andre hold og i andre uddannelser arbejder med blended learning, forhåbentlig til inspiration for endnu flere undervisere og studerende i og uden for UCN. Håbet er, at de konkrete eksempler, erfaringer og overvejelser kan bruges af undervisere og ledere, ikke bare på UCN, men på videregående uddannelser i det hele taget.
Original languageDanish
Place of PublicationAalborg
PublisherUCN Forlag
Number of pages136
ISBN (Print)978-87-7145-795-7
Publication statusPublished - 7 Oct 2014

Keywords

  • educational Technology
  • learning styles
  • blended learning
  • digitial communication
  • professional bachelor programmes
  • virtual learning

Cite this