Abstract
Manchester Uniteds brand har store globale perspektiver. Forskeren Kenneth Cortsen fortæller her hvorfor?
Manchester United har ifølge Forbes Magazine opnået en værdiansættelse over tre milliarder dollar som det første professionelle sportshold i verden. Det vidner om
‘en fodboldøkonomisk udvikling’, hvor kommercialiseringstoget er oppe i gear med sigte på stadig stigende indtægter i fodboldens verdenselite. Den indtægtsmæssige vækst for topklubberne er desuden et bevis på, at de stærkeste globale fodboldbrands har været relativt kriseresistente.
Manchester United har ifølge Forbes Magazine opnået en værdiansættelse over tre milliarder dollar som det første professionelle sportshold i verden. Det vidner om
‘en fodboldøkonomisk udvikling’, hvor kommercialiseringstoget er oppe i gear med sigte på stadig stigende indtægter i fodboldens verdenselite. Den indtægtsmæssige vækst for topklubberne er desuden et bevis på, at de stærkeste globale fodboldbrands har været relativt kriseresistente.
Keywords
- business community, trade and economy