Abstract
Teknologi er en aktuel del af diskursen om naturfagsundervisning og –didaktik, hvilket også fremgår af de senere numre af MONA.
En nyere reformulering af dannelsestænkning bygger dels på den klassiske højskoletænkning om dannelse gennem folkeoplysning som nærmest synonym med demokrati som livsform og samværsform i lige så høj grad som styreform, dels på det enkelte menneskes udviklingspsykologi og afledte socialpsykologiske aspekter.
En nyere reformulering af dannelsestænkning bygger dels på den klassiske højskoletænkning om dannelse gennem folkeoplysning som nærmest synonym med demokrati som livsform og samværsform i lige så høj grad som styreform, dels på det enkelte menneskes udviklingspsykologi og afledte socialpsykologiske aspekter.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik |
Volume | 2021 |
Issue number | 1 |
Pages (from-to) | 96-99 |
Number of pages | 4 |
ISSN | 1604-8628 |
Publication status | Published - Mar 2021 |
Keywords
- general education