Fordybelse gennem kompetenceorienteret matematikundervisning

Rune Hansen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Hensigten med dette kapitel er at præsentere forskellige casebeskrivelser fra mit ph.d-projekt "Målstyret Kompetenceorienteret Matematikundervisning" (MKM), der inviterer til brug af analytisk og kritisk tænkning i forbindelse med denne nye faglighed med dertilhørende rum for fordybelse. Som studerende er det centralt, at man inviteres til at "gå rundt om" et matematikdidaktisk fænomen, problem eller dilemma og bruger forskellige teoretiske optikker til at drøfte forståelser af situationen.
Original languageDanish
Title of host publicationFag og fordybelse : når fag sætter nye spor i erkendelsen
EditorsPeter Brodersen
Number of pages24
Place of PublicationKbh.
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication date2019
Pages61-84
ISBN (Print)978-87-412-7425-6
Publication statusPublished - 2019

Keywords

  • education, professions and jobs

Cite this