Forløb 1: Me and my family: Undervisningsmaterialer til engelskundervisningen i 1. klasse

    Research output: Other contributionTeaching material

    Abstract

    Hensigten med dette forløb er, at eleverne bliver introduceret til faget gennem sange og sjove aktiviteter. Eleverne skal have et receptivt grundordforråd, der skal bruges og udbygges i senere forløb. Der arbejdes ikke i dybden med fx tal eller farver, da disse vil blive gentaget i forskellige kontekster gennem hele 1. klasse. Det er altså ikke meningen, at eleverne skal kunne alle ordene, men at de skal møde ordene for første gang. Det kan med fordel italesættes over for eleverne, at det er hensigten. Det er helt centralt, at eleverne får succesoplevelser med sproget, og derfor kan kommunikationen i mange af aktiviteterne klares ved, at eleverne svarer med enkelte ord. Der er mange aktiviteter i nogle af lektionerne, men ideen er at holde tempoet relativt højt og ikke dvæle ved lange forklaringer, især ikke på dansk. Faget kan med fordel låne aktiviteter og rutiner fra andre fag, som eleverne kender i forvejen – fx kan man bruge CL-strukturer, som eleverne allerede kender fra danskfaget. Det er ikke vigtigt, at alle elever får gjort alting helt rigtigt – det er vigtigt, at de er med. Der skabes en ramme om forløbet ved at lade eleverne lave en foldebog, som de til sidst i forløbet kan bruge til at præsentere sig selv.
    Original languageDanish
    Publication date2018
    PublisherKøbenhavns Universitet
    Number of pages1
    Publication statusPublished - 2018

    Keywords

    • language acquisition

    Cite this