Projects per year
Abstract
I dette forløb er der fokus på jul og vinter. Forløbet er opbygget således, at jule- og vinterlektionerne er uafhængige af hinanden. I de to julelektioner skal eleverne synge engelske julesange, lære engelske juleord og pynte juletræ ’på engelsk’. Hvis der sættes mere tid af til temaet ’Christmas’, kan eleverne lave små jule/nytårskort. Det kan enten gøres på papir eller digitalt – fx ved at optage eleverne på video, når de siger ’Merry Christmas’ eller ’Happy New Year’. I forløbets vinterdel arbejdes der med snemanden som figur gennem fx snemandssange og snemandstegninger. I forløbet skal eleverne lege med deres snemænd og vil i meningsfulde sammenhænge repetere centrale fokusord fra forløb 1 og 2 (farver og kropsdele) samt chunks såsom ’My name is xx’ og ’I have a/an xx’. Endelig skal eleverne opbygge deres sproglige selvtillid gennem en fælles præsentation af sangen ’I’m a Little Snowman’.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 2018 |
Publisher | Københavns Universitet |
Number of pages | 1 |
Publication status | Published - 2018 |
Keywords
- language acquisition
Projects
- 1 Finished
-
Tidligere sprogstart - Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed
Ginman, M., Henriksen, B., Lindschouw, J. J., Holmen, A., Albrechtsen, D., Dimova, S., Löbl, S. K., Borg, S., Søgaard, K. E., Bjerre, K., Wulff, L., Revier, R. L., Dissing Møller, L., Dyrendom, K., Meidell Sigsgaard, A., von Holst-Pedersen, J., Thomsen, H., Gregersen, A. S., Daryai-Hansen, P. & Christensen, K.
01/03/16 → 01/07/18
Project: Development project/ Innovation