Forløb 4: Yummy or yucky? Undervisningsmaterialer til engelskundervisningen i 1. klasse

Research output: Other contributionTeaching material

Abstract

I dette forløb er temaet mad og måltider. Eleverne skal lære at udtrykke, hvad de selv kan lide og ikke kan lide, og til sidst i forløbet skal de lege restaurant. Der er mange aktiviteter i forløbet, og emnet lægger op til mange gode snakke om mad og kultur. Netop mad er nært knyttet til identitet, og det er vigtigt at finde en god balance mellem at anerkende og inddrage elevernes input på den ene side og at fastholde fokus på forløbets indhold på den anden. Der er rig mulighed for at arbejde med elevernes sproglige opmærksomhed i forløbet. Mange madord er transparente og hedder det samme på mange sprog – tænk på pizza, sushi, shawarma, yogurt osv. Det kan give god mening at bruge lidt tid på disse snakke, men vær opmærksom på, at det ikke kommer til at fylde for meget.
Original languageDanish
Publication date2018
PublisherKøbenhavns Universitet
Number of pages1
Publication statusPublished - 2018

Keywords

  • language acquisition

Cite this