Forord

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword/postscriptCommunication

Abstract

Professionsbacheloruddannelserne har eksisteret lige siden
2001, og de første bachelorprojekter inden for disse uddannelser
kom i 2003 på de såkaldte overgangsordninger i uddannelserne.
Denne metodebog håber på at kunne hjælpe til at skabe overblik
over og indblik i meget forskelligartede metoder med relevans for
det pædagogiske område. Bogen præsenterer ikke en ny pædagogisk strategi eller metode for endegyldig håndtering af ethvert bachelorprojekt, men du bliver gennem bogen inviteret ind i en række nedslag for videnskabelig og pædagogisk tænkning for lærere og pædagoger, som du kan sætte i spil i dit bachelorprojekt. Udgangspunktet er, at lærere og pædagoger er interesseret i at forstå, hvad der er på spil i egen praksis og relationer med eksempelvis børn i meget forskelligartede læringsmiljøer. Som en følge heraf vil mange af os gerne udvikle denne refleksion over egen og andres praksis, hvilket indbefatter at få et lidt andet blik for, hvorledes der er et samspil mellem vidénskabelige undersøgelsesmetoder, pædagogiske
tænkninger og læring i (arbejds)livet.
Original languageDanish
Title of host publicationBachelorprojektet inden for det pædagogiske område : indblik i videnskabelige metoder
EditorsStinne Glasdam, Gitte Riis Hansen, Søten Pjengaard
Number of pages3
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication date2017
Pages7-9
ISBN (Print)978-87-412-6733-3
Publication statusPublished - 2017

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this