TY - CHAP
T1 - Forskellighed og fællesskabende praksisser
T2 - om at skabe nye og flere deltagelsesmuligheder igennem undervisningsudvikling
AU - Madsen, Charlotte Dyreborg
PY - 2024/5
Y1 - 2024/5
N2 - Denne artikel diskuterer, hvordan man pædagogisk og didaktisk kan skabe fællesskabende aktiviteter og læreprocesser – og hvordan man med små didaktiske ændringer og greb kan justere en faglig opgave fra at være individuel til at være fællesskabende. Vi skal se nærmere på, hvordan man kan udvikle fællesskabende undervisningsaktiviteter, der skaber tilhør, binder eleverne sammen og skaber noget at være fælles om – som samtidig er baseret på, at alle eleverne er forskellige, så forskellene bliver produktive og opleves som ressourcer.
AB - Denne artikel diskuterer, hvordan man pædagogisk og didaktisk kan skabe fællesskabende aktiviteter og læreprocesser – og hvordan man med små didaktiske ændringer og greb kan justere en faglig opgave fra at være individuel til at være fællesskabende. Vi skal se nærmere på, hvordan man kan udvikle fællesskabende undervisningsaktiviteter, der skaber tilhør, binder eleverne sammen og skaber noget at være fælles om – som samtidig er baseret på, at alle eleverne er forskellige, så forskellene bliver produktive og opleves som ressourcer.
M3 - Bidrag til bog/antologi
SP - 25
EP - 32
BT - Elever med tegn på høj begavelse - elevperspektiver på skolens praksis
PB - Børne- og Undervisningsministeriet
ER -