Forskellighed og fællesskabende praksisser: om at skabe nye og flere deltagelsesmuligheder igennem undervisningsudvikling

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Denne artikel diskuterer, hvordan man pædagogisk og didaktisk kan skabe fællesskabende aktiviteter og læreprocesser – og hvordan man med små didaktiske ændringer og greb kan justere en faglig opgave fra at være individuel til at være fællesskabende. Vi skal se nærmere på, hvordan man kan udvikle fællesskabende undervisningsaktiviteter, der skaber tilhør, binder eleverne sammen og skaber noget at være fælles om – som samtidig er baseret på, at alle eleverne er forskellige, så forskellene bliver produktive og opleves som ressourcer.
Original languageDanish
Title of host publicationElever med tegn på høj begavelse - elevperspektiver på skolens praksis
Number of pages8
PublisherBørne- og Undervisningsministeriet
Publication dateMay 2024
Pages25-32
ISBN (Electronic)87-603-3365-0
Publication statusPublished - May 2024

Cite this