Abstract

Artiklens formål er at vise et konkret eksempel på, hvordan integration mellem forskning og under- visning kan finde sted på sygeplejerskeuddannel- sen. Tilgangen er inspireret af den britiske ud- dannelsesforsker, Mick Healey, som har udviklet en model for at integrere forskning og under- visning med fokus på inddragelse og deltagelse af studerende. Først præsenterer vi Healeys model. Derefter viser vi, hvordan førsteforfatteren (LE) har arbejdet med modellen i et fire timers under- visningsforløb på andet studieår. Målet er dels at inspirere andre undervisere til at arbejde forskel- ligt med forskningsbaseret undervisning. Dels at give idéer til inddragelse af studerende i egen forskning og udviklingsarbejde i samspil med undervisningen.
Original languageDanish
Article number3
JournalUddannelsesnyt
Volume3
Issue number27-årgang 2018
Pages (from-to)12-15
Number of pages4
ISSN1602-0162
Publication statusPublished - 9 Sept 2018

Keywords

  • education, professions and jobs

Cite this