Abstract
Talentforløb på VIA UC Bioanalytikeruddannelsen
I slutningen af 2013 blev der truffet en politisk aftale, som skulle fremme talentudviklingen på de videregående uddannelser. Baggrunden for den politiske aftale var at tilvejebringe rammerne og mulighederne for at fremme kulturen, således at uddannelserne kan udfordre særligt talentfulde studerende til at opnå deres fulde potentiale. Aftalen fik hjemmel i talentbekendtgørelsen (1).
Med afsæt i talentbekendtgørelsen blev det muligt for uddannelserne på Uddannelses- og Forskningsministeriets område, at udbyde talentinitiativer og honorere de studerende, som gennemførte disse, med udmærkelser på eksamensbeviserne eller som alternativt, bilag til eksamensbeviset
I slutningen af 2013 blev der truffet en politisk aftale, som skulle fremme talentudviklingen på de videregående uddannelser. Baggrunden for den politiske aftale var at tilvejebringe rammerne og mulighederne for at fremme kulturen, således at uddannelserne kan udfordre særligt talentfulde studerende til at opnå deres fulde potentiale. Aftalen fik hjemmel i talentbekendtgørelsen (1).
Med afsæt i talentbekendtgørelsen blev det muligt for uddannelserne på Uddannelses- og Forskningsministeriets område, at udbyde talentinitiativer og honorere de studerende, som gennemførte disse, med udmærkelser på eksamensbeviserne eller som alternativt, bilag til eksamensbeviset
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Sundhedsprofessionelle Studier |
Volume | 6 |
Issue number | 1 |
Number of pages | 6 |
ISSN | 2446-1563 |
Publication status | Published - 2022 |
Keywords
- learning, educational science and teaching
- education
- differentiated instruction
- biomedical laboratory analysis