Activities per year
Abstract
En række nyere undersøgelser understreger vigtigheden af, at vi i Danmark
fokuserer på børns trivsel. Med udgangspunkt i et review over forskning i trivsel præsenterer vi i denne artikel otte forståelser af børns trivsel i og på tværs af dagtilbud, skole og hjem samt en analyse, der viser, at forståelserne af trivsel varierer alt efter kontekst. Reviewets empiriske fund diskuteres efterfølgende i relation til Wilbers integrative teori, der tilbyder en fælles referenceramme i arbejdet med børns trivsel. Afsluttende identificerer vi implikationer i relation til trivselsindsatser, konteksternes forståelser samt samarbejdet om børns trivsel
fokuserer på børns trivsel. Med udgangspunkt i et review over forskning i trivsel præsenterer vi i denne artikel otte forståelser af børns trivsel i og på tværs af dagtilbud, skole og hjem samt en analyse, der viser, at forståelserne af trivsel varierer alt efter kontekst. Reviewets empiriske fund diskuteres efterfølgende i relation til Wilbers integrative teori, der tilbyder en fælles referenceramme i arbejdet med børns trivsel. Afsluttende identificerer vi implikationer i relation til trivselsindsatser, konteksternes forståelser samt samarbejdet om børns trivsel
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Pædagogisk psykologisk tidsskrift |
Volume | 60 |
Issue number | 2 |
Pages (from-to) | 6-20 |
Number of pages | 15 |
ISSN | 1903-0002 |
Publication status | Published - Jun 2023 |
Keywords
- children and youth
Activities
- 1 Lecture or presentation
-
Om trivselsarbejde på tværs af dagtilbud og hjem
Koch, A. B. (Introductory speaker)
23 Feb 2023Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation