Projects per year
Abstract
Formålet med denne rapport er at skabe en sammenhængende forståelse af leg i danske dagtilbud, herunder legeforståelser hos centrale aktører, viden om forståelser af sammenhænge mellem leg, udvikling og læring hos de pædagogiske professionelle, og viden om, hvordan disse forståelser sætter sig gennem i en pædagogisk praksis som en legefaglighed, hvor legen understøttes og faciliteres af de pædagogiske professionelle med henblik på børns udvikling og læring.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | København |
---|---|
Publisher | DEA |
Number of pages | 65 |
Publication status | Published - 15 Nov 2020 |
Keywords
- learning, educational science and teaching
Projects
- 1 Finished
-
Legeforståelser og legefaglighed i professionel praksis
Møller, H. H. (Co-researcher), Jensen, A. S. (Co-researcher), Larsen, V. (Principle researcher), Prins, K. M. (Co-researcher) & Mortensen, T. H. (Co-researcher)
01/08/19 → 31/07/20
Project: Research
Activities
- 2 Lecture or presentation
-
Understandings of Play and Playfacilitation in policy, reserach and professional practice in the early childhood area.
Prins, K. (Introductory speaker)
6 May 2021Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
-
Forståelser af leg og legefaglighed i dansk politik, forskning og pædagogisk praksis med 3- 5 årige børn i dagtilbud
Prins, K. (Introductory speaker), Jensen, A. S. (Introductory speaker), Larsen, V. (Introductory speaker) & Prins, K. (Introductory speaker)
7 May 2021Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation